FAQ

Veelgestelde Vragen

Meest gestelde vragen

Bestelling en levering

Als reizigers weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om je reisproducten en reiscadeaus op tijd te hebben voor je volgende reis. Daarom leveren wij zes dagen per week: van maandag t/m zaterdag. Bestel je op werkdagen voor 23:30 uur dan heb je je bestelling de volgende dag al in huis!* Op zaterdag verwerken wij alle bestellingen die voor 15:00 gedaan worden. Deze komen normaal gesproken maandag binnen. Kijk voor meer informatie over onze levertijd op deze pagina.

In 99% van de gevallen worden de bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd. Helaas kan het weleens voorkomen dat een bestelling in het leveringsproces vertraging oploopt. Houd de track & trace daarom altijd goed in de gaten. Heb je geen Track & Trace code in je mail ontvangen? Wellicht is de mail bij de ongewenste map gekomen. Kijk daarom altijd eerst in je spambox. Heb je daar ook geen mail ontvangen? Stuur ons dan even een bericht dan kijken wij of alles goed gaat met je pakket. Heb je 2 dagen na de verwachte leverdag nog niets ontvangen? Neem dan even contact met ons op via info@reismonkey.nl of vul contactformulier in.

Je bestelling wordt vanaf 39,99 gratis aan je verzonden. Bij bestellingen onder de 39,99 betaal je 4,99 euro voor de verzending. (België 6,99 euro) Meer informatie vind je op deze pagina.

Een kortingscode kan helaas achteraf niet meer worden toegepast. Wel kun je de code uiteraard gebruiken bij je volgende bestelling, mocht deze dan nog geldig zijn.

Heb je een product in pre-order besteld? Dan wordt het pakket geleverd op de verwachte leverdatum. Dit staat altijd aangegeven bij de productpagina. Mocht je een bestelling hebben met meerdere producten dan word de hele bestelling pas verzonden wanneer het pre-order product op voorraad is.

Wat ontzettend vervelend dat er een item ontbreekt. In dit geval volgen wij altijd een standaard procedure. We vragen de camerabeelden op bij het magazijn om te kijken of het desbetreffende artikel in het pakket is gedaan. Ook gaan we het gewicht bekijken van de verpakking met inhoud en die vergelijken met die van het vervoersbedrijf waarmee jouw pakje is verzonden zodat we kunnen herleiden of het er niet in gedaan is en kunnen bevestigen dat het inderdaad een fout van het magazijn is. Er zijn meerdere scanmomenten van onze items voor ze ingepakt worden. Dit systeem is waterdicht waardoor het gelukkig bijna onmogelijk is om producten te vergeten. Voordat we deze stappen kunnen ondernemen moet je een verklaring van niet ontvangst tekenen. Dit wordt gedocumenteerd in de systemen van onze verzendbedrijven die daarmee bijhouden bij welke adressen deze problemen voorkomen om dit in de toekomst te voorkomen. Het onderzoek kan een aantal werkdagen duren. Mocht je jouw verpakking beschadigd hebben ontvangen vragen we je hier foto’s van te maken en deze mee te sturen.

TRACK & TRACE

In principe worden alle bestellingen in Nederland en België verzonden met PostNL, tenzij we merken dat er vanwege drukke periodes of stakingen veel vertragingen ontstaan en een andere partij beter presteert. We schakelen dan tijdelijk over naar DHL. Nederlandse zendingen die na 17:00 ingepakt worden kunnen met DHL verstuurd worden als het een brievenbuspakket is. Op deze manier kunnen we voor 23:30 besteld = morgen in huis waarmaken.

Op het moment dat je bestelling wordt ingepakt ontvang je direct een e-mail met je track & trace code. Je kunt hier je bestelling tot aan de deur volgen. Houd je tracking code goed in de gaten. Mocht het pakket bij een afhaalpunt worden afgeleverd en het wordt niet binnen 5 tot 7 dagen afgehaald zal het retour gestuurd worden naar ons magazijn.

Vervelend dat dit het geval is, maar geen zorgen. In 99% van de gevallen komt het alsnog terecht. Er kunnen een aantal redenen zijn dat jouw pakket niet bezorgd is terwijl de tracking aangeeft van wel. We raden je aan deze stappen te volgen om jouw pakje boven water te krijgen. 1. Controleer de brievenbus en logische plaatsen in de tuin bijv. waar de bezorger het pakje gelegd zou kunnen hebben 2. Vraag beide buren en buren waar het eventueel afgeleverd zou kunnen zijn. Heb je een centrale hal? Hang een briefje op. Dit kan soms helpen. 3. Heeft stap 2 niets opgeleverd? Wacht 2 werkdagen af na het aflever bericht, vaak wordt het pakket binnen enkele dagen alsnog bezorgd. 4. Geen resultaat? Stuur ons een bericht via info@reismonkey.nl. Wij sturen je een verklaring van niet ontvangst toe die je kunt ondertekenen waarmee je aangeeft dat je niets ontvangen hebt en dit ook ondertekend. We starten vervolgens een onderzoek bij DHL of PostNL. De looptijd hiervan is gemiddeld 5-10 werkdagen.

Ruilen en Retourneren

Ja, je kunt iedere bestelling binnen 30 dagen aan ons retour sturen zonder opgaaf van reden. Hierbij dienen de producten ongebruikt te zijn en in de originele verpakking. Het is mogelijk om de artikelen uit de verpakking te halen om het goed te bekijken. Echter is het niet mogelijk de artikelen in gebruik te nemen en vervolgens te retourneren. Bij verdenking hiervan kunnen we een retour weigeren. Is er een artikel kapot geleverd, neem dan z.s.m. en uiterlijk binnen 7 dagen contact met ons op. Het retourneren van jouw pakket is op eigen rekening.

Wil je het pakket toch niet aannemen? Weigeren bij de deur is mogelijk. Geef dit aan bij de bezorger en die neemt jouw pakket direct mee retour naar ons. Als het pakket bij een afhaalpunt ligt, kun je dit weigeren door niets te doen. Na 5-7 dagen zal het pakket automatisch retour worden gestuurd.

Vanaf het moment dat je retour in ons magazijn is aangekomen duurt het maximaal 7 werkdagen voordat het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee betaald is.

Neem direct en uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst contact met ons op via info@reismonkey.nl. Vermeld hierbij altijd je ordernummer en stuur ons foto’s van de beschadiging. Wij zullen je vervolgens een retourlabel toesturen zodat je de bestelling kunt terugsturen. Na ontvangst van de retourzending zullen wij een nieuw product toesturen of het aankoopbedrag terugstorten.